КВЭСТ "Таямніцы..."


Сцэнарый квэста
"Таямніцы старога парка: Скарбы княгіні Трабскай"

Анатацыя:
У сучасным жыцці, мы часта чуем пра квэст.  Квэст у практыцы дзейнасці аздараўленчага лагера мэтазгодня выкарыстоўваць як гульню на мясцовасці. Дык што ж гэта такое? Квэсты (англ. Quest – пошук) – гульня, у якіх удзельнікам неабходна адшукаць розныя прадметы, знаходзіць ім прымяненне, размаўляць з рознымі персанажамі ў гульні, вырашаць галаваломкі і г.д. Каманда праходзіць па запланаваным сюжэце, імкнучыся выканаць нейкае даручэнне (у прадстаўленым квэсце, задача – сабраць амулет). Для дасягнення гэтай мэты неабходна спачатку выканаць некалькі другарадных заданняў (скласці верш, прайсці выпрабаванне на лоўкасць і спрыт) у пэўнага героя. Квэст можна праводзіць як у памяшканні, так і на тэрыторыі лагера.
Гульня распрацавана ў выглядзе квэсту на мясцовасці, па легендах малой радзімы. Цікавая будзе дзецям рознага ўзросту. Гэта камандная гульня, мэта якой сабраць 4 часткі ад амулета ў розных герояў, выканаўшы пры гэтым разнастайныя заданні, сабраць амулет і прачытаць зашыфраванае пісьмо графіні Трабскай

Задачы:
¾   Развіваць у дзяцей спрыт, кемлівасць, памяць.
¾   Садзейнічаць  згуртаванню часовага дзіцячага  калектыву.
¾   Падняць эмацыянальны настрой.
¾   Садзейнічаць выхаванню любові да малой Радзімы.

Дзеючыя асобы:
1.     Вадзянік
2.     Вечарніца
3.     Гаёўка
4.     Мудрэц
5.     Пушчавік

Абсталяванне:
1.     люстэрка ( 2 шт)
2.     бутэлька з вадой ( 2 шт)
3.     ружа ( 2 шт)
4.     свечка ( 2 шт)
5.     лыжкі ( 2 шт)
6.     набор лістоў паперы для гульні “Балота” ( 2 шт)
7.     нарыхтоўка для складання верша  ( 2 шт)
8.     разрэзаны на 4 часткі малюнак амулета ( 2 шт)
9.     пісьмо княгіні ( 2 шт)
10.              скарб княгіні ( можа быць каробка з пачастункамі для дзяцей) ( 2 шт)
11.              маршрутныя лісты ( 2 шт)

Ход квэста

Мудрэц:
Даўным-даўно, на горцы за ракой Клявой, стаяў вялізны драўляны замак, у якім жыла адзінокая княгіня Марына.  Яе таксама называлі княгіняй Трабскай. Ёй было амаль 100 год. Нішто не цешыла старую княгіню. Сумна і аднастайна працякалі дзень за днём у замку. А ўсяму віной, лічыла княгіня, было тое, што яшчэ ў маладосці яна страціла свой абярэг, які перадаваўся жанчынам яе роду, зорка Лады-Багародзіцы, які сімвалізуе заступніцтва Багіні Лады, якая даруе і абараняе Гармонію, Любоў і Лад ў сям'і. У гэтым сімвале злучаліся разам Боскія Сілы і Сілы Прыроды. А ў яе не было ні сям'і, ні дзяцей, ні сяброў. Адзіным яе суцяшэннем быў унук Альбрэхт і яе незлічоныя багацці. Калі княгіня Марына памерла, людзі гаварылі пра тое, што старая сама схавала абярэг, каб ён нікому не дастаўся. Хто знойдзе свяшчэнны амулет, той зможа разгадаць таямніцу старой графіні і знайсці куфар з скарбамі. Да гэтага часу гэта нікому не ўдавалася!
Зараз у вас ёсць магчымасць, нястомныя падарожнікі, разгадаць таямнічы запіс графіні і знайсці каштоўныя скарбы! Добрыя духі старога парку: Вадзянік, Вечарніца, Гаёўка і Пушчавік ужо чакаюць вас і дапамогуць адшукаць амулет. Для гэтага вам патрэбна сабраць чатыры часткі абярэга, якія сімвалізуюць чатыры выгоды. Першая выгода - гэта Гармонія, яе сімвал - люстэрка. Другая выгода - Каханне, яе сімвал - чырвоная ружа. Трэцяя выгода - Лад ў сям'і, яе сімвал - свечка. Чацвёртая выгода - Даўгалецце, яе сімвал - вада. Атрымаеце ўсе часткі амулета і вяртаецеся сюды. Разам з апошняй часткай вы атрымаеце і пісьмо княгіні Марыны. Але яно зашыфравана. Калі не справіцеся з расшыфроўкай, звяртайцеся да мяне. Я падкажу вам ключ да шыфра. А там і шлях да скарбаў блізкі. Спяшайцеся, у вас усяго адна гадзіна! З надыходам цемры духі старога замка выйдуць на ахову сваіх скарбаў!
Адзін атрад атрымлівае ад мяне свечку, а другі люстэрка і маршрутныя лісты.  

Маршрут для 1 атрада

забірае
аддае
Вадзянік
люстэрка
ваду
Пушчавік
ваду
ружа
Гаёўка
ружа
свечку
Вечарніца
свечку
пісьмо княгіні

Маршрут для 2 атрада

забірае
аддае
Вечарніца
свечку
люстэрка
Вадзянік
люстэрка
ваду
Пушчавік
ваду
ружа
Гаёўка
ружа
пісьмо княгіні

Абярэг “Зорка Лады-Багародзіцы

  
                   




Атрады адпраўляюцца па маршрутах. Іх сустракаюць добрыя духі парка.

Вадзянік
(Сядзіць на пяньку - ловіць рыбку ...)
Сумна ... .
Рабіць зусім няма чаго !!!!!!!!
Нікому я не патрэбны ... .. Ніхто са мной не водзіцца .... не гуляе ... жабы надакучылі .... квакаюць і квакаюць .... рыбы толькі рот адкрываюць
( Дзеці пускаюць вадзяніку соныечнага зайчыка з дапамогай люстэрка)
А вам чаго ад мяне трэба?
¾    (дзеці распавядаюць гісторыю)
Я вядома ж вам дапамагу!... але не проста так! ужо не злуйцеся Вы на мяне! Але сумна мне тут вельмі! Пагуляйце са мной!
 Вам трэба пераадолець нялёгкі шлях праз маё балота. Вы павінны прайсці яго, ступаючы па «купінах» - адзін за другім. Пройдзеце, можаце ісці далей, яшчэ і вадзіцы - жывіцы з сабой дам.
Гульня “Балота”
 (Дае дзецям бутэлечку з вадою і частку амулета Даўгалецце)
¾   А люстэрка мне падорыце? Усё ж не так сумна будзе.

Пушчавік
(Абыходзіць свае ўладанні)
- Раз грыбочак, два пянёчак, тры хваінкі .... чатыры травінкі ...
Раз хлапчынка .... два дзяўчынка .... тры дзяўчынка ... .. ДЗЯЎЧЫНКА ????????
Адкуль у маёй пушчы такія дзеткі ????????
Згубіліся? Заблукалі ????? Як хораша…. будзеце цяпер жыць у маім лесе ...
 (дзеці абураюцца і распавядаюць навошта прыйшлі)
¾   кавалак амулета вам падавай .... А вы ведалі, што ў маёй пушчы засталася адна трава. Кветкі засохлі. А калісьці ў нашым лесе цвілі кветкі і спявалі птушкі. Любыя мае ружы раслі на ўскайку лесу. Я вырошчваў новыя гатункі. А цяпер трава - адна трава. А мне хочацца, каб было ўсё як раней. Але няма вады ... засохлі мае ружы ..
зеці аддаюць ваду)
Але каб атрымаць частку свайго абярэга, вы павінны мне дапамагчы паліць мае ружы.
 Вы павінны па чарзе дабегчы да кветачкі, паліць яе з лыжачкі вадою і бягом вярнуцца назад, перадаючы эстафету наступнаму ўдзельніку. Важна не праліць гэтую чароўную ваду, інакш ружы не заквітнуць.
 Ой, дзякуй, пацешыць лесуна, так і быць – забірайце гэтую паперку ​​і ружы, яны вам спатрэбяцца!
(Дае дзецям ружу і частку амулета Каханне)

Гаёўка
Рабяты, а Вы мяне пазналі? Я ж Гаёўка! Усе, хто сустракаўся са мной у начны час поглядам – ​​ператвараліся ў камень .... вы, я гляджу, добрыя дзеткі .... ды і скульптур ў мяне ўжо шмат ... ставіць няма куды ... Толькі халодныя яны. А мне красы прыроднай хочацца ..
Дзеці аддаюць ёй ружы.
Якія прыгожыя.  Жывыя ... І пах які прыемны...
А што вы ад мяне хочаце?
 (дзеці распавядаюць гісторыю)
Ммм ... так ... ёсць у мяне кавалак амулета, толькі проста так я вам яго не аддам!
Вы павінны мне дапамагчы!
Даўным-даўно адзін чараўнік абяцаў ператварыць мяне ў звычайную жанчыну, ... калі я прынясу яму новыя вершы ... пра прыроду!
Дапамажыце мне скласці верш пра прыроду!
Дзеці складаюць верш.
……………………………………………………..край
…………………………………………………..свеціць
………………………………………………………..гай
………………………………………………………дзеці

Дзякую..Так прыгожа атрымалася.. Вазьміце частку амулета і яшчэ вось, свечку, яна чароўная ..
(Дае дзецям свечку  і частку амулета Лад)

Вечарніца
Сядзіць і перабірае зоркі. Дзеці прыходзяць са свечкай.
¾   А вы ведаеце, што, запальваць свечкі дазволена толькі тым, хто сапраўды ўмее бачыць цуды. Вы умееце?
(Дзеці адказваюць)
¾              У гэтым немагчыма сумнявацца, таму што ёсьць у сьвеце рэчы, якія застаюцца нязменныя нягледзячы ні на што. Даўным-даўно ў каралеўстве свечак было ўведзена гэта непарушнае правіла. У тыя часы агеньчыкі свечак вялі за сабой, запальвалі задор або дарылі супакой, неслі мір людзям. Але з кожным годам свечак станавілася ўсё больш – розных формаў, колераў і пахаў. У падсвечніках, у кандэлябрах або проста на драўляных падстаўках з пахучай хвоі. І неўзабаве людзі забыліся сапраўднае прызначэнне свечак і іх сапраўдная прырода так і згубілася назаўсёды ў людской памяці.
    А што вы шукаеце са свечкай у руках?
¾   (дзеці распавядаюць гісторыю)
¾   Проста так я вам амулет не аддам. Я вечарніца і люблю цішыню і супакой!
Ваша задача ў поўнай цішыні пастроіцца па росту, затым па колеры вачэй, затым па памеры абутку.
Малайцы, добра справіліся. Я вам аддам амулет, а яшчэ пісьмо княгіні. Толькі вам патрэбна будзе яго расшыфраваць.
(Дае дзецям пісьмо княгіні і частку амулета Гармонія)
Поспеху…

Пісьмо княгіні
Яся –княсягісіняся  Масарысынаса васам пасасласаннесе пасакісінусу.
Ласад, гасармосонісіяся, касахасаннесе асамусулесетасам засахасавасаннесе. Сасамысы лесепшысы класад наса свесецесе: місір, сясям’яся  ісі дасаўгасалесеццесе.

Шыфр: Літару  «с» мы ставім пасля кожнай галоснай літары і дабаўляем папярэднюю галосную літару

Я –княгіня Марына
Вам пасланне пакіну.
Лад, Гармонія, Каханне
Амулетам захаванне.
Самы лепшы клад на свеце:
Мір, сям’я  і даўгалецце.

Кожны атрад атрымлівае каробку са скарбам: пялёсткі да кветкі (па гульнявой праграме змены) і салодкі прыз.

Комментариев нет:

Отправить комментарий